5 Soru 1 Cevap: Hindistan Cevizi Yağı

Pazartesi, Ağustos 22, 2016


Bir haber merkezinde çalışsak ve haberlerin sonunu doldurmak için hafif bir konuya ihtiyacımız olsa, bunun için de arkaya hareketli ve komik sayılabilecek bir fon müziği koyup elimizde mikrofon karşımızda kameraman arkadaşımız sokağa çıksak, sonra da karşımıza rasgele çıkan hanımlara geçtiğimiz 1-2 yılın favori doğal güzellik ürününü sorsak, 10 kişiden 9'unun vereceği cevap büyük ihtimalle aniden ünlenen Hindistan cevizi yağı olurdu. 

Uzunca bir süre bu 'mucize' ürünü uzaktan takip ettikten sonra, geçtiğimiz aylarda ben de elimi yağa buladım (literally). O kadar övülen pek çok şeyin sonu hüsran olsa da, bu sefer öyle olmadı ve ben kendisini çok sevdim! Bu kadar memnun kalmışken ve artık neredeyse her markette kolayca bulunabilecek bir ürüne dönüştüğünden, hakkında bir "5 Soru 1 Cevap" postu hazırlamaya karar verdim (İleride de bu "5 Soru 1 Cevap" formatıyla karşılabilirsiniz ).

Karşınızda 5 ayrı sorunun, mis kokulu cevabı: Hindistan cevizi yağı!

#1 Manikür Yağı
Tırnak etleriniz ve elleriniz bu yağı çok sevecek! Üstelik de öyle elinizi kolunuzu yağa bulamanıza gerek yok, çok çok ufak bir miktar yeterli olacaktır. Manikür yapmadan önce tırnaklarınızın etrafına biraz yağ sürüp (bunun için bir kulak çubuğundan yardım alabilirsiniz), 1-2 dakika bekledikten sonra maniküre başlayabilirsiniz. Bitişte de yine az bir miktar yağ ile elleri ovuşturmayı unutmayın. Sonuç: Yumuşak, beslenmiş ve pürüzsüz eller!

#2 Body Oil & Scrub
Tabii bu bakım sadece elleriniz için geçerli değil. Cildiniz de hindistan cevizi yağını çok sevecek. Duş aldıktan sonra body oil olarak kullanabilirsiniz mesela, ama atlamamak lazım: Sabah yerine akşam sürmekte fayda var, çünkü kullandıktan sonra biraz yağlı bir his bırakıyor. Tabii buna değdiğini de eklemek lazım. Peki kendinizi ev yapımı bir scrub'la şımartmaya ne dersiniz? Yapmanız greken tek şey bir yemek kaşığı hindistan cevizi yağını biraz şeker (ya da tuz) ile karıştırmak. Ta daa! 

#3 Dudak Kremi
Hindistan cevizi yağı dudaklarda da işe yarıyor tabii... Üstelik tıpkı body scrub'ı gibi, dudak için de bir scrub hazırlayabilirsiniz. İpucu: Ekstra tatlılık isterseniz içine biraz da bal ekleyin!

#4 Mega Saç Bakımı
İşte benim kendisini almamın asıl sebebi: Saçlar! Eğer kuru saçlarınız varsa, haftada bir kez maske şeklinde diplere masaj yaparak uygulayıp kafanızda tutabildiğiniz kadar tutun. Farkı göreceksiniz. Ya da benim yaptığımı yapıp "hızlı uzatma kürü" yapabilirsiniz. Ayda bir kez, 1 hafta boyunca saç diplerinize masaj yapıp 1 saat kadar bekliyor ve yıkıyorsunuz. Masaj yaparken kafanızı öne eğmenin oldukça faydalı olduğu da söyleniyor. Ben bu yaz bir hafta boyunca bu kürü uyguladım ve saçlarım hakikaten de 1 haftada 1-2 cm kadar uzadı. Benim için büyük, muhtemelen hindistan cevizi için küçük bir adımdı. İpucu: Ayrıca saçlarınızı yıkadıktan sonra anında parlaklık için saç uçlarınıza çok çok az bir miktar yağ uygulayabilirsiniz. Bonus: Gün boyu saçınıza yapacağı bakımı da unutmamalı.

#5 Makyaj Çıkartıcı
Hindistan cevizi yağı aynı zamanda müthiş bir makyaj çıkarıcı. Çok az bir miktarı pamuk yardımıyla uygulayın ve abra kadabra! Waterproof falan dinlemiyor, yok ediyor makyaj adına yüzünüzde ne varsa. Tabii sonrasında yüzünüzü güzelce yıkamanız gerekiyor. Bonus: Yağ sayesinde kirpiklerinize de bakım yapmış olacaksınız ve zamanla daha güzel ve sağlıklı göründüklerini fark edeceksiniz. Hatta biraz uzayabilirler bile! 

İşte hindistan cevizi yağının saymakla tükenmeyen güzellikleri! Ne dersiniz, bir şans vermeye değer değil mi?

Sevgiler,




Image: John Warren

You Might Also Like

3 yorum

  1. Saç bakımı konusunda bugüne dek kullandığım her üründen binlerce kat daha iyi! Ben de son 3-4 aydır kullanıyorum ve saçlarım çok ince telli olduğu için çok kırılgan normalde. Çok zor uzar ve hatta belli bir boyu pek de geçemiyordu, ta ki bu yağ ile düzenli bakıma başlayana kadar. Sözün özü, ben de çok seviyorum, keşke çok daha erken keşfetseymişim :)

    Bu arada araştırmalara göre günde bir kaşık hind. cevizi yağını yemek inanılmaz faydalıymış. Saçına sürmenın etkisi X10 şeklinde genel olarak tüm vücudumuza çok faydalıymış. Benim katı haldeki yağım bitti evde, en kısa zamanda alıcam yeniden :)

    YanıtlaSil
  2. Kokusu ayrı güzel faydaları ayrı. Benim cildim bu yaz beni çıldırttı aşırı kuru ve cansızdı. Saf hindistan cevizi yağı kullansaymışım keşke dedim yazını okuyunca. Ama içinde hindistan cevizi olan ürünlerden hep daha başarılı sonuçlar aldım. Organiklerden bulup depolayım ben. Kışa hazırlık :))

    YanıtlaSil
  3. Ben de saçlarımda kullandım! Çok güzel, ipeksi bir his vermişti her saç kurutma sonrası. Saçlarım bayaaa da uzadı ardından. Evdeki bitmek üzere, soğuklar gelince bolca lazım olacak sanırım :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli, haydi sohbete katılın!

We Have A Rule

We Have A Rule

Yasal Uyarı

Bu sitedeki tüm metin ve görseller, telif hakkı yasası ile korunmaktadır. İzinsiz ve kaynak göstermeden kullanımı, yasanın ihlali sebebi ile kullanan kişi hakkında yasal işlem başlatma sebebi sayılır.

Twitter

Subscribe