Almanya Road Trip Gün 7&8: Frankfurt

Çarşamba, Temmuz 27, 2016

Yedinci günün sabahında erkenden kalkıp Frankfurt'a doğru yola koyulduk. Günümüzün büyük bir kısmı yolda, geri kalanı da otele yerleşme/yemek şeklinde geçer diye düşünüyorduk ama hedefimize tahmin ettiğimizden erken varınca, çantaları odaya bırakıp kendimizi Frankfurt sokaklarına attık. İlk hedefimiz belliydi: Goethe Haus!

Evi öyle güzel korumuşlar ki, yıllar öncesine ışınlanmış gibi oluyorsunuz içeride. Sanki her an odalardan birinden kabarık etekleriyle pembe yanaklı hanımlar ve komik pantolonlu beyler çıkacak ve sanat üzerine derin sohbetlere dalacak gibi. Evin altın zamanlarında sahne hemen hemen her gün böyleymiş. Goethe ailesi sık sık sanat, felsefe, müzik ve bilim üzerine konuşulan, tartışılan toplantılar yaparmış. Evin kocaman bir odasını beğendikleri ve desteklemek istedikleri ressamların eserlerinden oluşan koleksiyona, bir diğerini ise Goethe'nin babasının kitaplığına ayırmışlar. Goethe'nin babası bu odada çalışmalar yapar, çok okur, çok da yazarmış. Goethe'nin annesi Katharina Elizabeth de oldukça zeki, espri yeteneği yüksek ve hayat dolu bir kadınmış. Evi gezerken, o dönemde böyle aydın ve ileri görüşlü bir ailede büyümenin Goethe'nin sanatçı kimliğinde çok büyük bir rol oynadığını rahatlıkla görüyor insan.

Gothe Haus'tan çıktıktan sonra otelimize doğru yürümeye başladık. Yol üzerinde Almanya'nın meşhur Photoautomat'larından birini görünce hemen içine attık kendimizi! Son karede makineden kaynaklanan bir sorun olsa da gezinin en güzel hatıralarından biri oldu bu fotoğraf şeridi.

Frankfurt bir finans/iş şehri. Şehrin sembollerinden biri de şehrin ortasındaki Eurotower'ın önünde alan bu kocaman Euro heykeli. Heykel 2001 yılında Alman sanatçı Ottmar Hörl tarafından yapılmış. Aslında havaalanında yer alan ve biraz daha ufak boyutlarda olan bir de eşi varmış ama o 2012 yılında kaldırılınca, bizim Euro'cuk şehrin ortasında tek başına kalmış.

Dönüşte yolumuzun üstündeki ana istasyona da uğradık. Ben tren istasyonlarına bakmayı çok seviyorum, hele de merkez istasyonlara! Bir yerden bir yere giden insanlar, etrafta zaman geçirenler, yemek yiyenler, müzik yapanlar, sırt çantalı gezginler, köpeğiyle seyahat edenler... Çok hoş, insana enerji ve ilham veren bir karmaşa... Biraz dolandıktan sonra içerideki bir mini marketten akşam için sularımızı stoklayıp, otelin yolunu tuttuk. Artık güzelce dinlenmeyi hak etmiştik!

Ertesi sabah hava çok güzeldi! Aslında niyetimiz Senckenberg Müzesi'ne gitmekti ama hava öyle güzeldi ki kapalı bir yere girmek istemedik ve Frankfurt Zoo'nun yolunu tuttuk.

Hayvanat bahçeleriyle ilgili duygularım çok karışık. Hayvanlara gereken özenin ya da alanın sağlanmadığı hapishaneler çok üzer beni. Öte yandan hayvanlar açısından olabildiğince yeterli kurgulanmış olanların hem çocuklar hem de yetişkinler için oldukça öğretici olabileceğini de düşünüyorum. Burası, gördüklerim arasında oldukça iyi durumda olanlardan biriydi. Çoğu hayvan için büyükçe alanlar ayrılmıştı.

Hayvanat bahçesinden çıkınca, şehir merkezine doğru yürümeye başladık. Yolumuzun üzerinde yer alan Cafe Maingold öğle yemeği noktamız oldu. Öyle huzurlu bir yerdi ve yediğimiz/içtiğimiz her şey o kadar lezzetliydi ki, yolu Frankfurt'tan geçen herkesin gitmesi gerek diye düşünüyorum!
Eğer burada yaşasaydım muhtemelen çalışmak, bir şeyler atıştırmak ya da arkadaşlarla kahve sohbeti için favori mekanım olurdu Maingold.

Yemeğin ardından otele doğru yola koyulduk, öğleden sonra da otelin yakınlarında yer alan Skyline Plaza'da biraz vakit geçirip eşyalarımızı toplamak üzere otele döndük.