Bad Mood Repellent: Kötü Bir Günde Yapılabilecek İyi Şeyler

Çarşamba, Ocak 20, 2016




Dürüst olalım, bazen ortada bir sebep olmasa bile yatağın ters tarafından kalktığımız günler olur. Belki kötü bir rüya yüzünden, belki de gerçekten ters giden işlerden ötürü bozulan moral, bazen tüm bir güne mal olur. Böyle zamanlarda güzelim günü ziyan etmek yerine yapılacak bazı şeyler var tabii, bir nevi acil durum bozuk moral listesi.

  1. Tatlı bir şeyler pişirin! Mesela bol çikolatalı bir brownie. Yumyumyum!
  2. En yakın dergi bayiine kısa bir yürüyüş yapın. Bu ay henüz okumamış olduğunuz güzel bir dergi alın ve en rahat koltuğa gömülüp sayfalar arasında kaybolun.
  3. Arkadaşlarınızı arayın.
  4. Spor salonuna atın kendinizi. Bir kere bilimsel olarak spordan sonra kendinizi daha iyi hissedeceksiniz, bu cepte. Bonus olarak da spor yapmış olacaksınız. Daha ne olsun.
  5. Rasgele bir F.R.I.E.N.D.S. bölümü açın ve izleyin. (Daha iyisi, en sevdiğiniz sezona yeniden başlayın!)
  6. Ünlü düşünür Sheldon Cooper'ın da sıklıkla belirttiği gibi bozuk moral ve sıcak içecekler iyi bir ikili! Sıcak bir şey için. (Kişisel favorim -ekstra ilgi ve sevgi için- iyi bir bitki çayı)
  7. Kendinize güzel bir comfort food hazırlayın (ya da dışarıdan söyleyin!) Pizza, hamburger, patlıcanlı kebap? Fark etmez. Önemli olan karbonhidratça zengin ve sizi mutlu edecek bir şeyler yemek. (Diyet mi yapıyorsunuz? Bir öğünden, hatta bir günden -gerçekten- bir şey olmaz. Yarın dengelersiniz.)
  8. Bugüne kadar yaptığınıza mutlu olduğunuz, başardığınız ve sahip olduğunuz için minnettar olduğunuz şeylerin bir listesini yapın. Yazdıkça, geçmiş başarılarınızı unutmaya nasıl da eğilimli olduğunuzu fark edip şaşıracaksınız! Ara sıra kendinizi övmeyi unutmayın, bunu hak ediyorsunuz.
  9. Banyo! Suyun iyileştirici gücü kötü geçen günler için birebir. Eğer evde küvet varsa doldurun, etrafa birkaç mum yerleştirin, banyo tuzları, köpükleri ve yağları böyle zamanlarda ayrı güzel. (Küvet yoksa da problem değil, sıcacık bir duş da her zaman iyi gelir!)
  10. Moralinizi bozan spesifik bir sebep varsa, mantıklı ve çözüm odaklı düşünmeye çalışın. Olanları olduğundan daha dramatik hale getirmeyin, abartmayın.
  11. Unutmayın: Bu da gelir, bu da geçer. Her şey bir şekilde yoluna girer.
  12. Tek kişilik Karaoke partisi yapın! Benim için tüm zamanların en etkili mood-booster aktivitelerinden biri bu. (Sesim biraz daha güzel olsaydı çok yüksek ihtimalle lise ve üniversite yıllarımı bir grupla sahnelerde ve turnelerde geçirmiş olurdum. Şarkı söylemek çok keyifli!) YouTube'da sevdiğiniz şarkıların karaoke videolarına bakın, şarkınızı söylerken bir yandan da telefona sesinizi kaydedin. Şarkı seçmekte zorlandınız mı? Gloria Gaynor'dan "I Will Survive" ile başlayın, Adele'den Rolling in the Deep ile devam edin. Sesiniz kötü olabilir, odanızda ve bilgisayarın başında olabilirsiniz ama bunlar gözlerinizi kapattığınızda Royal Albert Hall'da ya da Wembley Stadyumu'nda konser vermenizi engellemez!
  13. Son olarak, biraz basit bir öneri olacak ama işe yarama istatistikleri çok yüksek: Kendinize yeni bir ruj alın! Ciddiyim, şaka yapmıyorum, ne zamandır internette fotoğraflarına baktığınız, mağazaya gidip gelip denediğiniz şu rujdan bahsediyorum, evet işte o. Hadi gidip alın onu, hatta yanında kalemini de alın çünkü kalemin büyük fark yarattığını biliyorsunuz. Hem zaten evde halihazırda 625 adet rujunuz varken bunu da almak için geçerli bir sebep aramıyor muydunuz? İşte o bahane ayağınıza geldi. Krizi fırsata çevirmek diye buna denir!
Siz moraliniz bozukken neler yapıyorsunuz? Yorumlara yazın!

Sevgiler
♥ 

You Might Also Like

8 yorum

  1. Hepsi çok mantıklı da en çok son öneriyi tuttum ben...Yash bebeğim bekle beni mesai çıkışı benimsin.

    YanıtlaSil
  2. Hahaha çok iyi olmuş bu liste. Güldüğüme bakmayın hoşuma gitti gerçekten. Ben kendimi ne zaman böyle down hissetsem mutlaka kumpir yerim. Neden bilmem bir huzur verir sanki. Comfort food diye boşuna dememişler değil mi :) Bir de şu tek kişilik konser fikri çok hoşuma gitti, ama evde kimsenin olmaması gerek bunun için... Yani kendi iyilikleri için :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo, kumpir gerçekten çok iyi fikir!

      Sil
  3. huu bi friendssever daha. bu blogu bugün keşfettim ama sırf bu madde bile yeter yeniden gelmek için. formata uymak gerekirse dee... ben en çok yüzüme maske saçıma da artık evde ne bulursam yağ vs sürüp oturmayı seviyorum. şarj olmak gibi bişi. beklerken de friends, gel keyfim gel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Yüz maskesi yapmanın cilde yararından daha çok psikolojik yararı olduğuna inanıyorum ben de :) Bir çeşit meditasyon gibi!

      Sil
  4. Tam da o kötü günlerdeyim, yazını okuyunca ''Geçmesi için ne yapıyorum?'' dedim kendime. Pek bir şey yapmadığımı ve 10 numarada söylediğin gibi, sadece daha dramatik hale getirdiğimi fark ettim. Sağlık sorunları söz konusu olunca zaten benim yapabileceğim pek bir şey yok ama hafif, mutlu sonla biten, tatlı filmlere epey bir kaptırdım. Hani Meg Ryan, Sandra Bullock, Julia Roberts içeren o sıcacık filmlere. Bir de sanırım kedimi her zamankinden çok kucağımda tutuyorum, tarıyorum, seviyorum, o da çok iyi geliyor. Kahve yasak, bol bol yaseminli yeşil çay var, papatya çayı var. Seni okumak da en iyi gelen şeylerden biri, sen hep iyi ve mutlu olasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaçayı da olsun! Dün de bu konuda konuştuk biraz ama, bir kez daha yazmadan edemedim; ufacık da olsa olumlu bir şeylerde tuzum olunca çok seviniyorum :) Sana ayrı, Şeker'e ayrı öpücükler!

      Sil

Yorumlarınız değerli, haydi sohbete katılın!

We Have A Rule

We Have A Rule

Yasal Uyarı

Bu sitedeki tüm metin ve görseller, telif hakkı yasası ile korunmaktadır. İzinsiz ve kaynak göstermeden kullanımı, yasanın ihlali sebebi ile kullanan kişi hakkında yasal işlem başlatma sebebi sayılır.

Twitter

Subscribe